Blåfjell Barnehage

Blåfjell barnehage åpnet 31.mars 2005 i et helt nytt barnehagebygg. Høsten 2014 fikk vi ferdig et påbygg, som brukes til småbarns avdeling. Blåne og Ekko-Ekko er navnene på småbarns avdelingene, og de har plass til 14 barn hver. Turte og Tvilling er 3-5 års avdelinger med 20 plasser hver. Krekling er navnet på førskolegruppa og fokus her er tur og uteaktivitet. Vi har eget turområde som heter Månetoppen, her har vi gapahuk, lavvo, taujungel og utedo.

Fakta om barnehagen:

Aldersgruppe: 0-6 år
Avdelinger: 4 avdelinger, 2 avd. 0-3 år, 2 avd. 3-4 år
Oppholdstid: Heldagsplasser / Delte plasser
Åpningstid: 07.30 – 16.30(07.00 ved behov)
Søknad: Sendes Sortland kommune
Eier: Foreldreeid

Andre opplysninger
Her er det plass til 20 barn på to av avdelingene,14 barn på småbarnsavdelingene. Barnehagens rom er store, lyse, luftige og inneklimaet er godt. I midten av bygget har vi et stort kjøkken og allrom der vi blant annet har felles samlinger. Vi har i tillegg grupperom med tjukkas, puter, ribbevegg og ikke minst klatrevegg.
Uteområdet i barnehagen er romslig og vi har mulighet for varierte aktiviteter. Vi har blant annet ballplass, akebakke, mulighet for sykling, grillhytte, snekkerbod og turplass inne på området vårt.
Barnehagen ligger plassert i nedkant av Lamarkafeltet. I nærområdet er det planlagt skileikanlegg og her er friområder som vi benytter, vi har vårt eget nærmiljøanlegg, Månetoppen med gapahuk og lavvo. Vi har også et referanseområde for de alle minste som heter Hundremeterskogen. Inn til sentrum er det i underkant av 2km og det er kort vei til utmarka og fjæra. Vi er mye ute, både i barnehagen og på tur i nærområdet.
Vi ser på Blåfjell barnehage som en helhet, samtidig som det skal være rom for og mulighet til å se enkeltindividet og ta hensyn til den enkelte.

Har du lyst er du velkommen innom for å hilse på oss!

Henvendelse
Daglig leder: Bente Nordvoll Bjørkly, bente@blaafjellbarnehage.no, 76122788