Barnehagedagen 2013 - Markering i barnehagen 12.mars mellom kl. 11-13

Med slagordet "Den beste starten" markeres barnehagedagen 2013. Denne dagen skal brukes til å markere hva som skal til for at barnehagen skal gi barna -den beste starten. Velkommen til Blåfjell barnehage tirsdag 12.mars i tida 11.00-13.00( du kan være sammen med oss ei kort stund eller hele perioden etter som det passer for deg) for feiring av barnehagedagen 2013. Vi skal bl.a ha utstilling, aktiviteter og servere varm lunsj til alle. Velkommen innom til ei hyggelig stund sammen med små og store i barnehagen. NB: Kle deg for å være ute sammen med oss.

Forskning viser at de viktigste faktorene for god kvalitet i barnehagen er nok ansatte og at personalet har den utdanningen og kompetansen som skal til. Dette er helt i overensstemmelse med de erfaringene som foreldre og ansatte har.

Nok ansatte og ansatte med kompetanse må til for at barnehagen skal være den beste starten. I Blåfjell satser vi på kvalitet og barnehagen har i løpet av det siste året satset på kompetanseheving av personalet.

I løpet av dette barehageåret har hele 7 assistenter i barnehagen tatt Barne-og ungdomdarbiderutdanning. Til våren avslutter de den teoretiske utdanningen sin med eksamen og etter hvert skal de da ta fagprøve og få fagbrev. Da vil alle fast ansatte i barnehagen enten ha fagbrev som barne-og ungdomsarbeider eller være utdannet førskolelærer!!!

Dette er noe vi er stolt av og vi er sikre på at dette vil øke kvaliteten i det tilbudet vi gir til alle barna i barnehagen.