Temamøte

Torsdag 29. september klokka 18.00-20.00 på kulturfabrikken.

Hei ale foreldre og ansatte

Temamøte med foreldre den 29. september

Torsdag 29.september 2022 kl. 18.00 -20.00 arrangeres temamøte for foresatte med FUG og FUB (Foreldreutvalgene for barnehager og grunnskoleopplæringen). Temaet er Foreldresamarbeid til beste for barnet og er da et tiltak forankret i KIBS:

«Foresatte er de viktigste samarbeidspartnere for barnehagene, skolene og SFO. Samarbeidet er et gjensidig ansvar, men barnehagene og skolene skal ta initiativ og legge til rette for samarbeidet. Barnehagene og skolene må utnytte ressursen som foresatte er, på best mulig måte. Samtidig må foresatte selv være bevisst hvilken rolle og viktig betydning de har for barnas lærling og utvikling» (Kommunedelplan for kvalitet i barnehage og skole/SFO).

Når FUG/FUB arrangerer slike møter har de best erfaring der også ansatte fra barnehagene/skolene deltar sammen med foresatte. Kommunen oppfordrer derfor til at både foreldre og ansatte deltar på møtet. Dette for å sikre god dialog og for å fange opp innspill som kommer gjennom økta som da kan brukes til det videre arbeidet med foreldresamarbeid i barnehagen/skolen.

Velkommen til temamøte!

Mvh.